Ting og tang - hit og dit!

Da er vi online igjen, og siden sist har det i grunn skjedd litt av hvert...

Desverre virker ikke youtube-filmer her for tiden - er en feil hos blogg.no - s av den grunn fr det bli linker til filmene istedenfor...

Joda, det jeg egentlig ville frem til, er at det har vrt vannvittig glatt og ekkelt i Bergen i det siste. Det har regnet, og all snen vi hadde ble logisk nok til is... P en liten skogstur, fikk Euro virkelig erfare dette.

Euro p glattisen

Vel, det var en spesiell tur an man si ;)

Nr vi (endelig!!) kom frem til destinasjonen for anledningen, var det barnepass og vaffelsteking som stod p programmet. Jeg er en fantastisk kokk (eller ikke?), og vaflene ble en kjempehit!

... for hundens del. Han elsket de virkelig! Verre med ungene tror jeg, haha!

Joda, s ble det kveld. Euro prvde desperat g i koma, men siden jeg ikke fikk sove, holdt jeg ham vken med film og musikk halve natten. Vi pleier stort sett sove halve hele formiddagen, men allerede 06.30 var vi p beina. Laget noe frokost til kidsene, og gikk 1.5 times tur med Europus - destinasjon hjem.

Vel hjemme pakket jeg en bag i rekordfart. Det er jo aldri et sjakktrekk, hev nemlig nedi absolutt alt jeg kunne finne. At den baggen veide 20 kg er jeg ikke i tvil om! Kjempekult med grisetung bag, 2 vesker og 40 kg hund nr man skal lpe til bussen - ned en bratt, islagt gate! Gikk logisk nok p trynet, men rakk bussen (med forstuet finger).

S var vi p togstasjonen da. Kjpte billett til snfylte, fantastiske Geilo, og alt bra. Hoppet p toget, la frem teppe til Euro (som han sovnet momentant p) foran beina mine, og var klar for en begivenhetsls og rolig tur til fjells. Vi var mutters alene i en togvogn, og freden var nesten et faktum... Men, ikke faen - snn skal det ikke g med oss vet dere! Konduktren kom nemlig etter 20 min. Sjekket min billett, alt OK. S med en gang at det var en skikkelig bitch, og jammen sviktet ikke menneskekjenneren i meg denne gangen heller! Hun skulle nemlig se billetten til Euro. "Hadde han med nr jeg kjpte min billett, og de sa ikke noe om at han skulle betales for" svarte jeg. Konduktren - som heretter gr under "Hurpen" - slo seg da mest vrang i hele verden. Hun mente at selv om NSB hadde gjort en feil, skulle hunden betales for. Han var nemlig over 40 cm. Jeg dro frem en linjal jeg hadde i vesken, og mlte at han var 35 der han l og snorket. Da rablet det HELT for Hurpen, som konkluderte med at vi skulle hives av toget hvis ikke jeg betalte der og da. Spilte selvlgelig "har-ikke-penger-p-meg"-kortet, men det hjalp pent lite. Nr hun tok baggen min og skulle hive den av p Voss, gav jeg opp og betalte for Euro. Kom med noen nydelige gloser (som f.eks. "hvis dette toget krsjer og vi alle dr, kommer det hvertfall noe godt utav det" - frekt men sant!), og forklarte henne at dette var noe hun kom til angre p...

Euro ble nemlig invitert opp i setet "sitt", hvor jeg konkluderte med at han trengte litt pleie. Filte litt negler, og avrytet hele hunden. I setet. Det finnes ikke noe som klistrer seg bedre fast i seter enn dalmishr - promise! Men har man betalt, s har man det! S fikk han sikle litt etter noe godbiter, leke med pipeleke i hele vognen, riste en chipspose i midtgangen, og i det hele tatt nt vi vr nybetalte billett til fulle. Konduktrer tror jeg rev av seg absolutt alt hret - spesielt nr Euro og jeg dro til med en aldri s liten trening p hals - i setet.

Stakkars Euro begynte ble relativt ddstrtt nr vi nrmet oss Geilo :P

...som jeg sa. Han var sliten....

Etter en begivenhetsrik tur kom vi oss frem til slutt. Slepte med monstervaggene, handlet litt, og fant meg en taxi. Euro var sliten.com, og hev seg i sofaen i det vi kom inn dren - han var klar for hyttekos! Nazi-mor derimot, konkluderte med at en aldri s liten tur rundt vannet nedenfor hytten (15 km) var p sin plass, s p med sele og ut p tur bar det.

Euro demonstrerer sine (elendige) trekkhund-egenskaper.

Euro trekker nemlig ikke p ski. Han vil helst tutle ved siden av matmor, se litt p naturen og spise Kvikk Lunch. Desverre for han, vil jeg trene ;)

Slik var sta p kvelden - smsliten prikk kan man si ;)

Dagen derp, vknet vi tidlig til KNALL sol og nydelig bl himmel!

... og SN! Jeg elsker sn!!!!

Euro fikk p seg potesokken og sele...

.... og var klar for tur :)

Vi tok s bussen til Ustaoset (10 minutter unna), spente p skiene, og satt i gang dagens langtur.

Peneprikk klar for tur.

... i SOL!

Her er vi da alts kommet til frste veiskillet. Fjellet bak der er Skarven - lypen rett frem frer til Hesteberget - og til venstre til Embretsstlen. Ble venstre p oss :-)

Euro i storslag!

Prestholtster - delml 2 p turen vr.

Happy-prikk :-)

Med snne lyper, kan man ikke annet enn smile! :D

...spesielt ikke nr man har en snn en med seg!

S mtte jeg jo filme en liten snutt da. Logisk nok inneholder den en skikkelig trynings :P

Euro oppfrte seg - i kjent stil helt perfekt. Han dro litt frste 3000, mens han fikk g ls og kose seg siste 29 000 m ;) Han har ingen interesse av dra, og nr han er s grei som han er, kan han like gjerne g ls.

Han ble sliten etter turen kan man si - og gikk i koma i sofan igjen. Med bamsen MIN! ;)

-----------------------------

I dag, har vi bare en helt rolig dag. Det er kanonvr ute, men iiiiskaldt. Euro er sliten etter i gr, og i morgen skal vi p langtur igjen. Like greit med en hviledag da :-) Vi tok oss en liten tur p jorder - og litt bilder ble det jo... :

Herlige hytten <3

S det var en update fra oss - more to come de neste dagene :-)